logo
  I-frame
  Een i-frame wordt aardig veel gebruikt op internet. Een i-frame is plat gezegd een 'gat' in de index-pagina die andere pagina's laat zien door middel van een link. Hoe je het moet doen leg ik je hieronder uit. Allereerst gaan we de de i-frame-tag ontleden.

<p align="center"><iframe frameborder="0" height="500" width="75%" name="frame1" scrolling="auto" src="begin.html"></iframe> </p>

— frameborder="0" Hier staat een 0 maar je kan er ook een 1 (of meer) neerzetten. Dit is voor een randje
— height="" De hoogte van het frame
— width"" De breedte. Deze kan je beter in % doen om de reden dat deze zich dan netjes aanpast aan de resolutie van de bezoekers van jou site. Sommige bezoekers hebben een breedbeeld en sommige weer niet en dat is ook gelijk de reden waarom deze iframe gecentreerd wordt met <p align="center"><p> zodat hij altijd netjes in het midden staat en niet links in een hoekje. Gecentreerd staat veel mooier.
— name="" De naam van de iframe. Deze mag je elke naam geven die jij leuk vind. Let wel op, want het is belangrijk voor de link die je voor deze iframe gebruikt.
Stel dat je twee iframes op één site hebt, de ene heet frame1 en de ander frame2 dan maak je de links als:
<a href="krant.html" target="frame1">krant</a>
<a href="boek.html" target="frame2">boek</a>

— scrolling="" Hier zie je 'auto' staan en dat is vaak het beste, want als je tekst iets te groot is en buiten het venster valt, kan je toch scrollen. Je kan ook 'no' invullen voor het niet scrollen of 'yes' zodat ie altijd kan scrollen.
— src="" Laat de eerste pagina zien als je op de site komt waar de iframe op staat

 
eind