logo
Online aankopen doen
D at er een hoop winkels verdwijnen door het internet is inmiddels wel bewezen, maar of dat nou aan de prijs ligt is nog maar de vraag. Dit vraagt om een klein onderzoekje.
Ik zocht een frituurpan, niet een airfryer, maar gewoon een frituurpan. Nou ben ik allergisch voor merken zoals Princess, Proline en ga zo maar door,en ik kwam uit op de Inventum GF625B, een goed merk die al heel wat jaren op de markt is. De ene site vroeg er 49 euro voor en de andere maar liefst 52 euro en dan heb ik het nog niet over de bezorgkosten die sommige ook nog eens vragen. Die bezorgkosten verstoppen ze altijd, want het lijkt er op dat ze daar mee verdienen. Deze krijg je pas op het einde te zien en dat is vaak behoorlijk schrikken! Het hoogste wat ik een keer mee gemaakt heb was maar liefst 45 euro!

Nou heb ik hier een aantal zaken die mijn favoriet zijn, dus besloot ik maar eens daar heen te gaan. Ik hoefde dus niet lang te zoeken, want bij Kijkshop was hij maar 40 euro!
De verkoopster zei waarom ik hem niet online koop, want daar is hij ook 40 euro… Maar daar komt nog de bezorgkosten bij zei ik. Nee hoor. Die hoeft u niet te betalen en als u hem voor 23:00 uur besteld, heeft u hem de volgende dag in huis.

Dus aan de prijs ligt het niet. Is het de winkel zelf dan… Dit is vrij variabel. Dit heb ik verdeeld in 5 categorieën.
1 - Verdorie! Een klant!

2 - Je hebt net een voet binnen gezet en gelijk komt er een verkoopster of verkoper naar je toe gerend met de woorden; kan ik je ergens mee helpen? (het woord u hebben ze afgeschaft).

3 - Als je iets gaat kopen, probeert de verkoopster/verkoper je gelijk van alles wat er bij aan te smeren en dat op een zeer irritante wijze.

4 - De klant gewoon met rust laten, maar jou zo dusdanig blijven volgen en aankijken alsof je een winkeldief bent.
Hiermee heb ik een keer een grapje uitgehaald. Dit gebeurde in een kledingwinkel en de verkoopster bleef me aankijken en dat werkte op mijn zenuwen. Ik heb me toen verstopt achter een kledingrek en wachtte enkele seconde. En ja hoor, daar was ze! Maar voor ze mij zag sprong ik op en riep heel hard BOE! Ze schrok enorm en was nogal boos!

5 - De laatste en tevens ook de beste die haast niet meer voorkomt. Ze laten je lekker met rust. Ze kijken je amper aan en gaan gewoon verder waar ze mee bezig waren.
Als je naar de verkoopster/verkoper gaat, dan vragen ze netjes; kan ik u ergens mee helpen?
Dit zou dus heel goed een punt kunnen zijn waarom de mensen weg blijven.
Maar er is nog een punt wat heel goed zou kunnen en dat acht ik toch het meest waarschijnlijke.
Mensen maken zich de afgelopen jaren druk… Ze zeggen dat ze druk zijn, maar eigenlijk willen ze zeggen we maken ons druk.
Mensen nemen niet eens meer de tijd om eens lekker rustig eten te gaan koken en er van te genieten. Ze kopen het voedsel in een bakje die ze even in de magnetron moeten zetten, schrokken het naar binnen en gaan weer verder waar ze mee bezig waren.
Doordat we zogenaamd geen tijd hebben, kopen we dan ook maar online. Even voor je pc'tje of laptopje, simpel toch? Al dat gedoe in winkels….
Omdat we kleding online niet kunnen passen, is dit ook het meest retour gezonde pakket.

eind