logo
Lokkertjes
Is het jou niet opgevallen dat winkeliers de meest idiote dingen doen om de klant te lokken? Soms geven ze er een ‘cadeautje’ bij waarvan je afvraagt of dat wel juist is en sommige slaan de plank totaal mis, zoals deze uit een groot warenhuis: Nespressomachine van 499 nu voor 469. Nu met gratis pak senseo!
Of wat dacht je van deze: Princess blender, nu met gratis knuffelbeertje! Nou moet ik dat merk al helemaal niet, maar geef er dan iets bij wat er bij hoort. En dat weggeven is ook niet helemaal waar natuurlijk, want je betaald er echt wel voor.

Wat helemaal vreemd is, is dat je een deeltje van je geld terug kan krijgen. Als je deze vriezer van Bosch koopt, krijg je 30 euro terug op je bankrekening. Daar ben ik dus heel allergisch voor he. Het is niet alleen een lokkertje, maar je geeft gelijk ook je privégegevens aan… tja wie eigenlijk, want wie zit er nou werkelijk achter. Je moet vaak dan dingen invullen die totaal niets te maken heeft met wat je koopt. Geef dan gewoon gelijk die 30 euro korting.

Wat ik helemaal verwerpelijk vind zijn die reclames die eigenlijk helemaal geen reclames zijn. Een online winkelier heeft de volgende reclame: Kitchenaid keukenmachine van 698 nu voor 680 euro. Jij bent verstandig en snuffelt op internet rond of deze inderdaad die prijs is en ja hoor, hij is inderdaad nergens goedkoper, dus ga je hem daar bestellen. Tot je grote schrik zie je pas op het allerlaatste moment, maar dan ook echt op het allerlaatste moment dat de bezorgkosten 30 euro bedraagt! Terwijl anderen niet of nauwelijks bezorgkosten vragen. Ben jij even flink genaaid!
Deze smerige instinkertjes wat ze dan reclame noemen, zou eigenlijk verboden moeten worden.

Nog zoiets: Vind u bij de ander hetzelfde product goedkoper? Dan betalen wij het verschil. Kent u dat? En dan vind je een goedkopere dan doet die zaak ineens niet mee volgens de voorwaarde! Maar ze veranderen wel snel de prijs achter je rug om!

Veel leuker is om je eigen reclame te maken, dat is zelfs topsport! Oké, je moet het wel bij een echte winkel doen. Ik ben een Amsterdamse en daar is het vrij normaal om te gaan ‘pingelen’. Soms weet ik wel eens 30% af te pingelen en ga dan zo trots als een pauw naar huis met een prachtig apparaat die ik wou hebben en ook nog eens lekker goedkoper was, dus mijn eigen reclame.

eind